Welkom op de blog van samenhuisproject De Kaasdroger!

Hier lees je de verhalen van de bewoners van 'De Kaasdroger'. De dingen die ons bezighouden, boeien, binden en verbinden. Ons verhaal.

Als je graag op de hoogte gehouden wordt van nieuwe blogposts via mail kan je rechtsonder je mailadres ingeven. Voor meer info over 'De Kaasdroger' neem je best een kijkje op onze website: www.dekaasdroger.be!

vrijdag 11 januari 2013

Fiets

Mooie woorden zijn er altijd veel in het begin van een nieuw jaar. En goeie voornemens ook. Zoals mijn voornemen om terug meer de fiets te gebruiken en zien wat dat ons brengt. Te beginnen met vroeger opstaan, kinderen coachen tijdens het fietsen, altijd maar weer vergeten tijdig een treinticket te kopen, wandelen door Leuven centrum en ga zo maar verder.

Een eenvoudige keuze. Het brengt veel verandering met zich mee. Vooral vertraging. Vertraging en focus. Want als er minder tijd is moet er gefocust worden. Wat is nu belangrijk? Wat vraagt nu aandacht? En in het boek dat ik vanavond las viel mijn blik stil op volgende woorden: 'Datgene waarop je focust, groeit'. Wijze woorden van Isha Judd. Het is ook zo. Is het nu positief of negatief, datgene dat je voedt en aandacht geeft gaat meer ruimte innemen. En toen botste ik op dit filmpje. Bekijk het eens als je het voelt kriebelen. Kiezen voor reactie of kiezen voor creatie? Waar zal ik op focussen? En jij?